25 Ocak 2011 Salı

BEYOĞLU REFİA ÖVÜÇ KIZ TEKNİK ÖĞRETİM OLGUNLAŞMA ENSTİTÜSÜ İLE İLGİLİ BASIN AÇIKLAMASI



BASINA VE KAMUOYUNA
       (12 OCAK 2010)

Bir bütün olarak zor ve karanlık bir süreçten geçiyoruz. Ardı ardına küçük işletmeler kapatılıyor, bir buçuk milyonu aşkın işçi işinden edildi, kazanılmış haklara saldırılıyor, temel tüketim maddelerine her gün yeni zamlar ekleniyor. Ve de ülke parsel parsel satılıyor. Gün geçmiyor ki satılan, özelleştirilen, rant kapısı görülen kamu kuruluşlarına yenileri eklenmesin. Geçmiş siyasi iktidarlar döneminde başlatılan özelleştirmeler, AKP hükümeti döneminde tavan yaptı. Seka, Sümerbank, Şeker Fabrikası, Petkim, Tüpraş, Telekom, havaalanları, limanlar, otobanlar, dağ, dere, su derken sıra okullara geldi. En temel insan haklarından biri olan eğitim sadece varlıklı ailelerin çocuklarının yararlanacağı bir ayrıcalığa dönüştürülmek isteniyor. Çözülmemiş birçok sorunla eğitim-öğretimi sürdürmeye çalışan devlet okulları tek tek satılmak isteniyor.
Geçtiğimiz Haziran ayında Vali Muammer Güler’in  İstanbul’da satışı planlanan okulları açıklamasından sonra bu okullarda hareketlilik başladı. Kamuoyunun "OKULLAR HALKINDIR ! SATILAMAZ !"  tepkisi karşısında İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, bu okullarla ilgili şunları söyledi. ’’Okul sayısı net değil ama bir çalışma başlattık. Ankara’da bu konunun değerlendirmesiyle ilgili bir toplantı yapıldı. Tarihi okullarımızın dışında kalanların takas yöntemiyle devri üzerinde duruluyor." Bu söylem açıktan okulların satışının itirafıdır.
Hangileridir bu okullar? Etiler Otelcilik Turizm Meslek Lisesi, Levent Kız Meslek Lisesi, Etiler Lisesi, Kağıthane Ziyapaşa İ.Ö.O., Sait Çiftçi İ.Ö.O, Çağlayan İ.Ö.O, Beyoğlu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Beyoğlu Refia Övünç Kız Teknik Olgunlaşma Enstitüsü ve daha bir çoğu...
Peki bu okullar satılıp ne yapılacak? Sayın vali, milyonlarca dolara ulaşan bu okulların otel ve iş merkezi olarak değerlendirilebileceğini söylüyor. Sayın Milli Eğitim Müdürü  "Trampa (takas) yönteminden yararlanılabilinir" diyor.
Deniyor ki, merkezi yerlerde eğitim-öğretimin işi ne? Peki, soruyoruz: Devlet okullarına layık görülen yerler dere içleri, ücra köşeler, gözlerden ırak varoşlar mıdır?
Peki bu okullarda eğitim-öğretim gören öğrenciler ne olacak? Bu okulların öğrencileri nerede eğitim öğretimine devam edecek? Bu çocukları, gençleri, öğrencileri  bilinmezliğe terk etmek değil mi? Tıpkı Beyoğlu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi’ne bu yıl alınmayan 9.sınıf öğrencileri gibi! Soruyoruz Sayın Vali, Sayın Milli Eğitim Müdürü, bu okula alınmayan, bu okulun öğrencileri bu eğitim öğretim yılında neredeler?
Şimdi sırada okulumuz Beyoğlu Refia Övüç K.T.Ö. Olgunlaşma Enstitüsü olmalı ki müşteriler sıkça okulu ziyaret etmeye başladı. 1880’de yapılan okulun binası dönemin Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali Yücel ve Nişantaşı Kız Enstitüsü müdürü Refia Övüç tarafından kurulmuştur. 14 Ekim 1945 yılında Türkiye’nin ilk Olgunlaşma Enstitüsü olarak açılan ve günümüze kadar birçok sanatçının yetişmesine katkı sunan, üreten insan modeli yetiştirmeyi amaçlayan bu okul satılmak isteniyor. Konumu itibarı ile  enstitünün, modanın merkezi sayılabilecek Beyoğlu İstiklal Caddesi’nin kültür-sanat açısından da önemli bir yerde olması, değişik dönemlerde de farklı iktidarlar tarafından ilgi odağı olmuştur. Son bir aydır, okul değişik kişilerce soruşturulmakta, sorulduğunda ise satın alınmak istendiği söylenmektedir. Milli Eğitim Müdürlüğü’nce okulun fiziksel şartları, öğrenci potansiyeli, öğrenci detay bilgileri TC kimlik no, adres bilgileri; ayrıca okulun arşivinden tapu bilgileri de istenmiştir.
Yetkililere Soruyoruz:
        130 yıllık geçmişi olan bu tarihi bina ve 65 yıllık Beyoğlu Refia Övüç K.T.Ö Olgunlaşma Enstitüsü üzerine planlanan oyunlar nelerdir?
Bu güzide okulumuz da siyasi iktidarın sınır tanımaz rant politikaları sonucu otel ya da alışveriş merkezi mi yapılacak?
 Bizler;  Okuluma Dokunma inisiyatifi olarak bir kez daha diyoruz ki;
        Okullar rant kapısı değildir, eğitim-öğretim kurumlarıdır. AKP hükümeti piyasacı politikalarından vazgeçmeli ve okullarımızdan elini çekmelidir. Okulların satışa çıkarılması AKP’nin özelleştirme politikasının sonucudur. Okullarımızın kapatılarak satılmasına asla sessiz kalmayacağız. Bizler, Eğitim ve Bilim Sendikaları, Kitle Örgütleri, Dernekler, Odalar, Siyasi Partiler Veliler ve Öğrenciler olarak birleşik mücadelemizi her alanda sürdüreceğiz.
       
OKULLAR HALKINDIR SATILAMAZ…!
        AKP OKULLARDAN ELİNİ ÇEK….!
                                                    

1 yorum: